Vježbe za djecu predškolske dobi

Vježbe za djecu predškolske dobi su neizmjerno važne za razvoj njihove motorike, kognicije, kreativnosti i raznih drugih sposobnosti. Iako postoji širok spektar vježbi za djecu predškolske dobi (vježbe grafomotorike, logopedske vježbe itd.), postoje i opće pripremne vježbe za djecu predškolske dobi koje su jako korisne za kvalitetnu pripremu djeteta za polazak u školu.

Vježbe za djecu predškolske dobi
Neovisno o kakvim je vježbama riječ, treba imati na umu da djeca najbolje i najradije uče i vježbaju kroz igru. Mnogi stručnjaci naglašavaju važnost edukativne igre za djecu predškolske dobi, stavljajući poseban naglasak na igru kao vrlo djelotvornu aktivnost u razvoju osnovnih motoričkih sposobnosti djece.

Zahvaljujući primjerenim i kvalitetnim igrama u predškolskoj dobi, kod djece se razvijaju:
pozitivne emocije (radost, sreća, zadovoljstvo itd.)
osjećaj samopouzdanja i samopoštovanja
znatiželja i kreativnost
kondicijske sposobnosti
bolje zdravstveno stanje
veća psihološka dobrobit
veća školska uključenost
bolji radni učinak.

Vrste vježbi za djecu predškolske dobi
Postoje različite vrste vježbi za djecu predškolske dobi koje se mogu provoditi u obliku zadataka, igre ili vježbi, kako bi se djeca više uključila. Svaka vrsta vježbi se može provoditi na različite načine, ali je važno naglasiti da djeca u predškolskoj dobi najradije prihvaćaju učenje kroz igru koja im je u tim godinama temeljna potreba.

Neke od vježbi su:
edukativne igre za djecu predškolske dobi (memorijske kartice, bojanje, prepoznavanje slika itd.)
vježbe grafomotorike
kreativni zadaci za djecu predškolske dobi (npr. prepoznavanje i slaganje sličica, kao i osmišljavanje priče vezane uz slike)
tjelesne vježbe za djecu predškolske dobi (motoričke vježbe)
sportske igre za djecu predškolske dobi (nogomet, rukomet, odbojka itd.).

Ono što je važno naglasiti je to da je kod ove vrste vježbi ključna tjelesna aktivnost predškolske djece, koja je neizmjerno važna za njihov pravilan rast i razvoj.

Motoričke vježbe za djecu predškolske dobi
Glavni cilj motoričkih vježbi za djecu predškolske dobi je poticanje razvoja osnovnih motoričkih sposobnosti kod djeteta. Ove vrste vježbi su se pokazale najvažnijima i najprikladnijima u predškolskoj dobi, a imaju nekoliko različitih vrsta koje se mogu primijeniti kroz igre, zadatke i vježbe.

Motoričke sposobnosti koje bi se trebale poticati kroz motoričke vježbe za djecu predškolske dobi su:
brzina
koordinacija
fleksibilnost
jakost.

Motoričke vježbe za djecu predškolske dobi su blisko povezane s elementima različitih sportskih igara kao što su nogomet, rukomet, odbojka itd. U tim igrama djeca uče koordinaciju i vježbaju gibanje, te uz to uče korištenje još jednog objekta (najčešće lopte) koji moraju precizno i točno uskladiti s motoričkom koordinacijom.

Sve te igre i vježbe bi trebale biti prilagođene predškolskoj dobi djece, a isto tako bi trebale poticati uživanje, zadovoljstvo i ljubav prema igri i tjelesnoj aktivnosti. Stoga bi svakako trebalo uzeti u obzir da djeca u toj dobi nisu dovoljno zrela za natjecateljske igre i zadatke, te bi takve vrste aktivnosti ipak trebalo ostaviti za neku kasniju dob.

 

 

Vrste motoričkih vježbi za djecu predškolske dobi
Postoji mnogo načina na koje možete izvoditi motoričke vježbe za djecu predškolske dobi, a u nastavku ćemo navesti samo neke od najjednostavnijih i najprikladnijih motoričkih vježbi.

Bacanje lopte u dalj
Bacanje lopte u vis
Kotrljanje lopte
Lopta u gol
Igra obruča
Skakanje i puzanje

Sve se ove vježbe mogu prilagoditi djeci ovisno o njihovim željama i sposobnostima. Važno je da se vježbe ponavljaju određen broj puta, kao i da se djeca zabavljaju i uživaju u njihovom izvođenju. Isto tako, vježbe bi bilo najbolje izvoditi u dvorani ili prostoriji koja je osigurana za ovakve vrste vježbi kako bi djeca bila zaštićena.

Ove motoričke vježbe najbolje funkcioniraju kad su maksimalno prožete igrom, a ne natjecanjem ili pukim izvršavanjem. Djeca u predškolskoj dobi moraju u svakoj vježbi pronaći neku vrstu igre koja im je najviše potrebna u njihovoj dobi. Ako se uvede natjecanje, brzo se može izgubiti želja za sudjelovanjem, a djeca mogu doživjeti pad samopouzdanja.

Stoga, uvijek naglašavajte važnost igre i prakticirajte sve ove vježbe kroz igru, zabavu, druženje i smijeh. Djeca u takvim uvjetima najbolje uče, postižu napredak i pravilan rast i razvoj.

 

Text by: krenizdravo.dnevnik.hr